Wednesday, August 20, 2008

Betulkah ...?

Baru-baru ini, rakan saya, Ras, memberitahu saya yang nama saya di quote oleh Prof. Kamil dalam blurb Travelog Haji: Mengubah Sempadan Iman, versi terbaru.

Kemudian, bila Fathiyah mengunjukkan buku itu kepada saya, saya tak habis senyum. Walaupun sekadar dicatat Fisha, pembaca dan pengulas blog (dan mungkin juga Fisha itu orang lain!), saya tetap mahu mengatakan orang itu adalah saya, dan saya sangat berbangga! Tapi, akhirnya saya yakin, yang itu memang saya kerana saya terjumpa kembali komen saya di sini ...


Kemudian, lama selepas itu saya terkenang ... itu baru nama di quote dalam segmen paling kecil di buku orang ... cuba bayangkan kalau nama saya yang terpampang di kulit buku? Bagaimana pula harusnya reaksi saya?

Ohhh ... macam akan riak sahaja? Eh, tak mahu lah ... (
what a good excuse not to write book, heh?).

5 comments:

Anonymous said...

Kak Fisha bila pula nak tulis buku ni?Tak sabar nak tunggu..hehe

Anonymous said...

Ikmal:
Usahlah dikau menunggu2ku .. Aku pun tidaklah tahu bilakah semua itu bakal terjadi! Huhu ...

Balik la cepat ... kita co-author sesama, bleh?

Anonymous said...

Boleh..sebenarnya mmg ada projek nak menulis pun cuma menantikan semangat untuk pulang ke tanahair nanti.La ni up n down gara2 disertasi yang tiada kesudahannya huhu...

Tadi terbaca posting terbaru saifulislam Dari Istanbul ke Legasi Meiji, ada pepatah cina berkata, "belumlah seorang itu menjadi lelaki sehingga dia menulis sebuah buku!”.

Uish...cabaran tu he he he :p

blackpurple @ jowopinter said...

Saya pun ada ternampak nama kamu di kulit buku itu. Dan saya terus menjangka yang itu kamu. :)

Anonymous said...

JP:
Oh, kamu pun terfikir begitu? Nampaknya, betullah saya yang dimaksudkan tu .. :p